Güncel Haberler

No more posts

skolyoz-nedenleri.jpg
05/Ağu/2019

Skolyoz,  doğuştan, polio ya da idiyopatik sebeplerle ortaya çıkabilmektedir. Omurganın genellikle göğüs ya da bewl bölgelerinde görülebilen yana doğru eğriliği olarak tanımlanabilen skolyoz bazı durumlarda kifoz (kamburluk) ile beraber görülür.

Skolyoz Tipleri

Skolyoz birçok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkabildiği gibi yaygın olarak görülen skolyoz tipleri şöyledir:

1. Doğuştan: Genellikle omurgadaki gelişim kusuru ya da yanlış kaynama sonucu ortaya çıkar.
  2. Polio: Çocuk felci, kas erimesi ya da beyin felci gibi durumlara bağlı olarak ortaya çıkan kas felci nedeniyle görülür.
  3. İdiyopatik: Sebebi tam olarak bilinmeyen skolyoz tipidir.

Skolyoz Belirtileri

• Omurganın yana doğru eğrilmesi,
  • Omuzun sağ ya da sol kısımda öne doğru ilerlemesi,
  • Omuz ve kalçanın simetrik durmaması,
  • Sırt ve bel ağrısı,
  • Nefes darlığı ve çabuk yorulma

Skolyoz Tedavisi

Skolyoz tedavisinde eğriliğin miktarı, skolyozun tipi ve kemik büyüme aşaması önemlidir. Hastanın tetkikleri ve klinik muayenesi sonrasında cerrahi dışı yöntemler ya da ameliyat ile skolyoz tedavisi yapılır.

tabanlik-nedir-tabanlik-cesitleri.jpg
24/Haz/2019

Tabanlık, ayakta ortaya çıkan birtakım problemlerin tedavi edilmesinde, günlük hayattaki aktivitelerde konfor sağlayan ya da spor yaparken sakatlık önleyici ve koruyucu etkilere sahip olan ayağa binen yükün uygun şekilde dağılmasını sağlayan araç ve gereçlerdir. Ayaktaki problemin durumuna göre kişiye özel olarak üretilebilirken bunun yanında konfora yönelik ve ayak sağlığının korunmasına yönelik kullanılan çeşitleri bulunmaktadır.

Tabanlık Çeşitleri Nelerdir?

Ortopedik tabanlık; Kişiye özel olarak üretilen ve birtakım ayak problemlerinin giderilmesinde kullanılan profesyonel tabanlıklardır.

Kişiye özel tabanlık; ayaktaki problemin uzman hekim tarafından teşhis edilmesinin ardından gerekli test, yürüme analizi ve değerlendirmelerin yapılmasının ardından özel olarak üretilen tabanlıklara kişiye özel tabanlıklar denir.

Sporcu tabanlığı; Ortaya çıkabilecek sakatlıkların önlenmesinde ve ayak yapısının ve sağlığının korunmasında rol oynayan etkili unsurlardan biridir. Yapılan spora göre farklılık gösterebilmektedir. Örneğin, sert zeminde oynanan basketbol, voleybol gibi sporlarda kullanılan tabanlıklar ile dağcılık, doğa sporlarında ya da atletizm gibi sporlarda kullanılan tabanlıklar doğal olarak farklıdırlar. Sporcu tabanlıklarında, sporun niteliği ve gerçekleştirildiği yerin özelliklerinde göre sakatlıkların önlenmesine ve ayak sağlığının korunmasına yardımcı olan özel sporcu tabanlıkları üretilmektedir.

Anatomik tabanlık; piyasada hazır satılan ayak konforunu sağlamak ve ayak sağlığını korumak üzere üretilen tabanlıklardır.

Tabanlık kullanımında, doğru tabanlığın doğru kişide uygulanması son derece önemlidir. Yanlış tabanlık kullanımının ayak sağlığını bozabileceği ve  birçok farklı soruna yol açabileceği unutulmamalıdır. Kişinin ayak yapısı, yürüme analizi sonuçları ve diğer değerlendirmelerle birlikte en uygun kişiye özel tabanlık kullanımına karar verilmelidir.

protez-bacak.jpg
18/Haz/2019

Protez bacaklar; diz altı protezleri ve dizüstü protezleri olmak üzere iki çeşittir. Bacağın diz altı ya da diz hizasından kaybedilmiş olduğu durumlarda diz altı protezler kullanılırken; bacağın kalça hizası ya da kalça altından kaybedilmiş olduğu durumlarda dizüstü protezler kullanılır.

Diz altı Bacak Protezleri

Diz altı bacak protezlerinin birçok çeşidi mevcuttur. Ameliyat sonrası uygulanan geçici protezler, diz altı protezlerinin kullanımı ve hastanın uyum sürecini kolaylaştırır.

Diz üstü Bacak Protezleri

Diz üstü bacak protezlerinde, protezin kullanım alanı, yapısı ve uyumu önem taşır. Diz üstü bacak protezinin kalçaya sabitlenmesi ve tutunmasını sağlamak için bandaj uygulamasının yapılması gerekebilir.

Günümüzde yüksek atlama ve üç adım atlama gibi sporların yapılmasını sağlayan bacak protezleri fonksiyonel bir yapıya sahip olduğu gibi, hastaların yaşam kalitesini artırır. Yere basma sırasında sıçramayı sağlayacak kadar esnekliği olan diz protezlerinin ana maddesi karbondur ve tümü sporculara özel olarak yapılmıştır.

yetiskinlerde-skolyoz-belirtileri.png
20/May/2019

Yetişkinlerde skolyoz, çocuklukta başlayan omurga eğriliğinin zamanla ilerlemesi nedeniyle ortaya çıkabileceği gibi farklı nedenlerle bağlı olarak da görülebilir.

Yetişkinlerde görülen skolyoz türleri şöyledir:

1. Erişkin idiotapatik skolyoz: İdiotapatik skolyoz, genellikle duruş bozukluğu ya da ağrı gibi belirtiler olmadan ortaya çıkar. Erken yaşlarda ciddi belirtiler olmadığı halde ilerleyen yaşlarda denge bozukluklar ve dejenerasyonlar ortaya çıkabilir.
  2. Erişkin Dejeneratif Skolyoz: Genellikle 50 yaşından sonra görülen dejeneratif skolyoz, yaşlanmaya bağlı olarak omurga yapısında eskime nedeniyle oluşur. 65 yaş üstü insanlarda daha yaygın olarak görülen dejeneratif skolyoz, güç kaybı, ağrı ve uyuşukluk gibi şikayetlere neden olur.

yetişkinlerde skolyoz belirtileri

Erişkinlerde Skolyoz Belirtileri

1. Bel bölgesinde ağrı ve güçsüzlük,
  2. Denge kurmada zorluk, dengesizlik hissi,
  3. Eğilince sırt bölgesinde deformasyon oluşması,
  4. Giysilerin vücuda tam oturmaması ya da vücutta düzgün durmaması,
  5. Skolyozun sinirler üzerinde baskı yapmasına bağlı olarak bacak ağrısı ve yorgunluk hissi,
  6. Göğüs kafesinde deformasyon oluşmasına bağlı olarak solunum yetmezliği

Yetişkinlerde skolyoz belirtilerinin fark edilmesi durumunda tedavinin geciktirilmemesi önemlidir. Skolyoz tedavisi için ilk olarak cerrahi dışı yöntemler kullanılır. Hastada kemik erimesi varsa buna bağlı olarak tedavi uygulanır. Cerrahi tedaviden önce ilaç tedavisi, skolyoz korsesi gibi tedavi yöntemlerinden yararlanılabilir.