Skolyoz Tedavisinde Skolyoz Korsesinin Yeri Ve Önemi

10 Ocak 2019 by maksimumweb.com0
skolyoztedavi11.jpg

Skolyoz korsesi, özellikle erken dönemde teşhis edilen skolyoz hastalığının ilerlemesinin engellenmesinde önemli işlevi olan bir uygulamadır.  Skolyoz korsesi ile hastalık tam olarak düzeltilemese bile ilerlemesi engellenir. Burada vurgulanması gereken konu skolyozun yüksek derecelere ulaşmadan erken dönemde teşhis edilmesi, uzman hekim tarafından gerekli analiz ve değerlendirmelerin yapılmasından sonra en uygun korse kullanımına karar verilmesidir. Dolayısıyla hastalığın ilerlemiş durumlarında ameliyat kaçınılmaz olarak uygulanabilmektedir. Skolyoz korsesinden başarılı sonuçlar alınmasında hastanın korseyle olan uyumu, uzman hekim tarafından belirtilen şekilde ve sürede kullanımı çok önemlidir. Bununla birlikte skolyoz korsesinin hastalığın durumuna göre ve tedavinin amacına uygun olarak kişiye özel olarak üretilmesi tedavinin başarısını etkileyen diğer faktörler arasındadır.

Özellikle büyüme çağında ortaya çıkan skolyoz hastalığının tedavisinde skolyoz korse kullanımı yakından takip edilmelidir. Büyümeye bağlı olarak korsenin de değiştirilmesi ve bu süreçte hastanın en doğru korseyi kullanması önem arz etmektedir. Skolyoz hastalığında korse tedavisinin uzmanlık gerektiren bir alan olduğu unutulmadan, bu konuda bilgili, deneyimli ve uzman hekim muayenesinin ve kişiye özel korse üretimi yapan profesyonel merkezlerin tercih edilmesinde fayda bulunmaktadır.